Allmänna villkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@oxeyedaisy.se.

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt – enligt distansavtalslagen

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att du som köper en vara på internet har möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan och varan ska vara tillbaka hos oss inom 14 dagar.

Ångerrätt och öppet köp gäller ej REA varor

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar. Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

Öppet köp gäller ej på smycken

Pga. av hygieniska skäl kan vi ej ta emot smycken på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr. Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev. sjukdomar. Detta gäller ej på bälten & väskor.

Retur

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet skickas till oss info@oxeyedaisy.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt. Köparen står för returfrakten.

Garanti och reklamationsrätt – enligt konsumentköplagen

Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka. Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till info@oxeyedaisy.se efter att defekten har upptäckts. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@oxeyedaisy.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms. Frakten tillkommer på 49 kr inom Sverige. Leveranstiden är normalt 4-5 dagar. Vid REA och nationella högtider kan leveranstid ibland vara längre än vanligt. Skulle du mot förmodan inte få din order levererad, då vill vi att ni hör av er inom 7 arbetsdagar för att kunna lösa ert ärende. Varor som inte hämtas ut skickas tillbaka till oss efter 14 dagar och returfrakten betalas av köparen.

Du kan välja att hämta varan själv i butiken på Vallgatan 21 i centrala Göteborg för att slippa fraktkostnaden. Vi reserverar varan i 7 dagar till dig.

Butiken har öppet:

Måndag-Fredag 11.00-18.00
(Lunchstängt 14.15-15.00)

Lördag 11.00-16.00
Söndag stängt.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.